باقی ماندن رطوبت در ساختمان یا سقف شیبدار، سبب پوسیدگی سازه شده و خسارت زیادی را ایجاد می کند. برای رفع این مشکل راه های متنوعی وجود دارد اما یکی از بهترین گزینه هایی که می توانید برای جلوگیری از پوسیدگی سقف از آن استفاده کنید، لایه بخاربند یا عایق زیرشینگلی می باشد.

لایه عایق بخاربند چیست؟

لایه بخاربند یا عایق زیرشینگلی، عایقی سه لایه می باشد که از دو لایه پلی استر و یک لایه ی تنفسی از جنس پلی اتیلن تشکیل شده و وظیفه محافظ از ورود و خروج رطوبت و آب به داخل ساختمان را بر عهده دارد.

عایق زیرشینگلی برخلاف ایزوگام، وزن سبکی دارد و برای نصب آن نیاز به آتش و گرما نیست.

لایه بخاربند به عنوان عایق رطوبتی از آن برای عایق رطوبت استفاده می شود که شامل یک ورق پلاستیکی یا به صورت فویل برای جلوگیری از پخش شدن رطوبت از دیوار ها کف و یا سقف ساختمان به داخل  می باشد. 

عایق بخاربند از میعان بخار آب جلوگیری خواهد کرد یعنی در واقع لایه بخاربند از انتقال پیدا کردن رطوبت از راه دیوار ها و سایر عنصرهای ساختمانی جلوگیری کرده و مانع این خواهد شد که رطوبت باعث خرابی سازه و یا خوردگی فلزات موجود در ساختمان شود همچنین سرعت بخار را نیز کاهش می دهد.

بخاربند - لایه زیرشینگلی

چرا از لایه بخاربند استفاده می کنیم؟

وجود یک لایه حفاظتی بین سقف اصلی و لایه زیرین آن، به طولانی تر شدن عمر سقف کمک می کند.

زمانی که شما عایق زیرشینگلی را در سقف خود قرار دهید، چنانچه برف یا باران وارد سقف شود از عایق یا لایه بخاربند نمی تواند عبور کند و به لایه زیرین سقف برسد، در نتیجه خرابی به بار نخواهد آمد.

عایق زیرشینگلی حدود 25 برابر سبک تر از قیر و ایزوگام است و  مانع از ایجاد قارچ و پوسیدگی در سقف می شود. لایه بخاربند به صورت رول های پارچه ای در بازار موجود است و وظیفه محافظت از سقف را بر عهده دارد.

بخاربند - لایه زیرشینگلی

مزایای استفاده از عایق بخاربند نسبت به ایزوگام:

  1. مقرون به صرفه بودن
  2. نصب ساده و آسان بدون نیاز به گرما
  3. قابل اجرا در هر محیط
  4. وزن سبک ( هر متر مربع لایه بخاربند یا عایق زیرشینگلی وزنی معادل 300 گرم دارد و هر مترمربع ایزوگام 3 کیلوگرم وزن دارد)

کاربرد عایق بخار بند

یکی از جاهایی که عایق زیرشینگلی به کمک مهندسین آمده و نقش مهمی را ایفا میکند، در سقف های شیبدار است.

از لایه های بخار بند یا عایق زیر شینگل، در سقف شیبدار استفاده شده و به وسیله آن از بروز مشکلات بسیاری جلوگیری می شود و  با وجود لایه بخاربند در ساختمان، سقف شیبدار نفس میکشد.

در سقف های کاذب نیز از عایق زیر شینگلی بهره می برند و به دلیل بافت سبک خود سقف کاذب، استفاده از عایقی سبک وزن مزیت زیادی به شمار می رود.

 در سازه های از پیش آماده شده سبک، مثل سازه ال اس اف هم معمولا از عایق زیرشینگلی برای قسمت بالایی ساختمان استفاده می کنند.

عایق بخاربند

عایق بخاربند برای سقف شینگل

از این لایه همواره برای زیر شینگلی و یا همان عایق شینگل سقف شیبدار استفاده می شود. از این عایق جهت آب بندی سقف شیبدار استفاده شده به صورتی که قبل از نصب کردن لایه آخر سقف این لایه را بر روی سقف شیبدار نصب میکنند، این عایق بخاربند که از جنس سلولز می باشد بر روی تخته osb نصب شده و در آخرین مرحله شینگل بر روی آن نصب خواهد شد.

لایه بخاربند شینگل جهت جلوگیری از وارد شدن رطوبت وارده از بارش به داخل لایه های میانی کاربرد خواهد داشت و استفاده می شود.

یک لایه بخاربند خوب و با کیفیت باید درست آب بندی شده باشد و مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد این لایه باید مزیت خاصیت تنفسی و عبور هوا را نیز داشته باشد؛ این عایق باید در برابر انواع کشیدگی و پوسیدگی مقاوم باشد و حتما از چندین لایه نفوذ ناپذیر تشکیل شده باشد.

لایه بخاربند برای عایق سقف شینگل

چرا از عايق بخاربند در زير شينگل استفاده مي شود؟

این لایه مانع نفوذ آب در هنگام بارش برف و باران به داخل سازه می شود.

با استفاده از این لایه زیر سازی شینگل مقاوم شده و سقف تحت تاثیر این لایه مورد نشتی آب قرار نخواهد گرفت.

محافظت در مقابل یخ زدگی در شرایط آب و هوایی سردسیر به صورتی که مانع نفوذ آب به داخل لایه های زیرین می شود.

لازم به ذکر است که یکی از علت های یخ زدگی در لایه های شینگل به دلیل گرم شدن زیر آن از طرف خانه و تعریق به همراه ذوب شدن تدریجی یخ و در نهایت نفوذ آب به زیرسازی می باشد.

در نقش یک لایه محافظ برای اجرای سازه

زیباتر شدن جلوه ی شینگل به دلیل یکنواخت بودن لایه ی زیرین

وزن پایین در مقایسه با انواع دیگر عایق های رطوبتی مثل ایزوگام ، قیر و غیره…

بخاربند

استفاده از لایه بخاربند در روف گاردن

مقصود از استفاده لایه بخاربند به عنوان یک لایه ضد آب در هنگام بارش و باران به داخل سازه و مانع از خراب شدن اجزای داخلی یک ساختمان است. استفاده از لایه بخاربند باعث جلوگیری از اتلاف انرژی در ماه های سرد سال می شود و برعکس در ماه های گرم سال باعث جلوگیری از ورود گرما به محیط خواهد شد.

داشتن لایه بخاربند در روف گاردن باعث صرفه جویی در هزینه های سرمایش و گرمایش می شود حتی خصوصیات مهم عایق بندی در سازه روف گاردن از سقف های معمولی کمی متفاوت تر می باشد.

در اینجا عایق باید به دلیل تماس مداوم با رطوبت مقاومت بسیار زیادی در برابر رطوبت داشته باشد یک راه برای جلوگیری از نفوذ هوا و انتقال دادن رطوبت نصب بخاربند در سطح عرشه سقف می باشد این کار باعث خواهد شد دیوار و بخاربند بر روی عرشه به هم گره بخورند و در سالهای آینده بر اثر استفاده راحت تر تعویض گردند.

روف گاردن

قیمت عایق بخاربند

برای اطلاع از قیمت عایق بخاربند و سقف شیبدار شینگل می توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با هزینه نصب و اجرای تخته OSB  با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم ارائه شود. خ

رید بخاربند را از نمایندگان معتبر انجام دهید تا ضمن مقایسه و انتخاب از بین موارد ارائه شده، گارانتی معتبر دریافت نمایید.
با ما در تماس باشید. ۰۹۱۹۹۵۵۵۲۹۰

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

اینستاگرام : saghfeshibdar_com@

تلگرام : saghfeshibdar_com@.

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا
تماس مستقیم