یکی از پر مصرف ترین انواع سقف های شیبدار، سقف شینگل می باشد که به دلیل زیبایی و کاربرد بی نظیری که دارد مورد توجه قرار گرفته است. کاربرد سقف شینگل تنها محدود به سقف منزل نمی شود و در سایر قسمت ها نیز قابل استفاده است.

سقف شینگل با لایه فایبرگلاس اولین بار در آمریکا معرفی شد و پس از گذشت مدتی به فروشی چشم گیر رسید. کم کم کشورهای دیگر هم استفاده از سقف شینگل را آغاز کردند و به دلیل خصوصیات منحصر به فردی که داشت، جای سقف سنتی را گرفت.

ویژگی های سقف شینگل :

سقف شینگل علاوه بر طرح ها و رنگ های متنوعی که دارد، دارای انعطاف پذیری بی نظیری است و  در عین حال عایق رطوبت، باران، برف و انرژی نیز می باشد و به همین دلیل بسیار در ساخت سازه کاربرد دارد.  سقف شینگل در سرما و گرما استقامت بالایی دارد، سبک وزن است، عایق صوتی گرمایی و حرارتی می باشد.

سقف های شیبدار شینگل، آب باران را بر روی خود نگه نمی دارند و به همین دلیل سقف منزل تا مدت زیادی سالم می ماند و خسارتی به صاحب بنا وارد نمی شود.

به طور کلی میتوان بارز ترین ویژگی های سقف شیبدار شینگل را در هشت مورد خلاصه کرد:

  1. سبک وزن
  2. عایق رطوبتی
  3. نصب راحت
  4. کیفیت بسیار بالا
  5. مقاومت بی نظیر
  6. رنگ و طرح مختلف
  7. مقرون به صرفه
  8. عایق حرارتی

موارد استفاده از سقف شیبدار شینگل :

از سقف شینگل در قسمت های مختلفی استفاده می شود و می تواند در یک سازه کاربرد بسیاری داشته باشد. از سقف منال تا سقف الاچیق یا استخر را از شینگل می سازند و به دلیل سبک وزنی که دارد، بار اضافه را به سازه منتقل نمی کند.

  1. سقف آلاچیق
  2. سقف شیبدار ساختمان
  3. سقف شیروانی ویلا
  4. پیشانی ساختمان
  5. سردرب ساختمان
  6. آبنمای دودکش
  7. سقف شیروانی
  8. سایه بان استخر
مطالعه بیشتر  تایل سنگریزه ای چیست ؟
کاربرد سقف شینگل
کاربرد سقف شینگل
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا
تماس مستقیم