سقف شیروانی چهار شیب یا فرانسویی

سقف شیروانی چهار شیب نوعی سقف راست که به آن سقف شیبدار چهار شیب یا سقف فرانسوی نیز گفته میشود و جلوه ای زیبا به ظاهر بنا می دهد.

همانطور که از نام این سقف شیبدار مشخص است به آن سقف چهاربر فرانسوی نیز می گویند این سقف از چهار زاویه تشکیل شده است که هر کدام از این زاویه ها خود دارای یک سقف جدا هستند این سقف با عنوان های مختلفی مثل سقف فرانسوی French roof یا سقف لبه دار Curb roof نیز شناخته می شود.

این گونه سقف ها خود دارای یک اتاق زیر شیروانی می باشند که سقف آن کوتاه است و شیب بالایی سقف شیروانی فرانسوی قابل مشاهده نیست. این سقف برای ساختمان هایی مدرن و امروزی مناسب بوده و خیلی بیشتر از تصور عموم مردم مورد استفاده قرار می گیرد.

سقف شیروانی فرانسوی با دارا بودن یک فضای اضافی برای نگه داری وسایل مختلف و اضافی بسیار کاربردی است. این سقف امروزه در انواع سایز و رنگ و مقاومت تولید و وروانه بازار می شود.

معرفی سقف شیروانی فرانسوی
معرفی سقف شیروانی فرانسوی

سقف شیروانی چهار شیب

مزایای سقف شیروانی چهارشیب

سقف شیروانی چهارشیب برای خانه ها و منازلی با فضای بیشتر و بزرگتر مناسب تر می باشد. با استفاده از سقف های شیروانی چهارشیب شما این امکان را دارید که در اینده قسمت های مختلفی را به فضای خانه خود اضافه نمایید.

مزایای سقف شیروانی چهارشیب 

معایب سقف شیروانی چهار شیب

از معایب سقف شیروانی چهار شیب میتوان به تفاوت انها با سقف های تک شیب اشاره کرد. این نوع سقف ها نسبت به سقف های تک شیب، دارای شیب نرم تر و ملایم تری هستند و باعث کندی روند آب شدن برف ها است.

مطالعه بیشتر  تعمیر و نگهداری از سقف شینگل

همچنین طراحی این نوع سقف ها به دلیل پیچیدگی از هزینه بیشتری برخوردار است.

معایب سقف شیروانی چهار شیب 

تاریخچه ی سقف شیروانی فرانسوی

اولین سقف شیروانی فرانسوی در سال 1550 در موزه لوور دیده شد که به اسم Pierre Lescot شناخته می شد سپس در اوایل قرن 20 به دست Francois Mansard مورد استفاده قرار گرفت و به همین علت برخی دیگر نام  Mansard که یک معمار ماهر بود را روی این سقف گذاشتند.

سقف شیروانی فرانسوی
سقف شیروانی فرانسوی

در زمان امپراتوری ناپلئون سوم در کشور فرانسه طی سال های ۱۸۷۰-۱۸۵۲ این سقف محبوبیت زیادی پیدا کرد و به دلیل اینکه سقف شیروانی فرانسوی شکلی شیب دار داشته و برای ایجاد فضایی با عنوان اتاق شیروانی گذینه ای مناسب بود طرفداران آن روز به روز بیشتر می شد.

سقف شیروانی فرانسوی در اروپا با عنوان gambrel یا سقف شیروانی چهار ترک معروف است و به دلیل شکل و ظاهرش برای بیشتر انبارها مورد استفاده قرار می گیرد. شکل ظاهری این سقف به دلیل اینکه دو سطح شیب دار بالا و پایین این مدل سقف شبیه به بسیاری از سقف های دیگر می باشد کمی در مقایسه با سایر مدل ها افراد را به اشتباه می اندازد.

همچنین شکل ظاهری سقف چهار ترک و یا سقف شیروانی فرانسوی به گونه ای است که از جمع شدن آب برف و باران بر روی خود جلوگیری می کند که این ویژگی برای سقف مکان هایی مثل انبار بسیار قابل توجه و مفید است.

انواع سقف شیروانی فرانسوی
انواع سقف شیروانی فرانسوی

تعمیر و نگهداری سقف شیروانی فرانسوی

تعمیر و نگهداری سقف شیروانی فرانسوی کار مشکلی است و به نسبت سقف های تک شیب و یا دو شیب کمی سخت تر می باشد همچنین هزینه تعمیر و نگهداری آنها کمی زیاد بوده و توصیه میگردد عواملی که در خرابی این سقف ها موثر می باشد را تا حدودی پیشگیری کنید تا کار به تعمیر نکشد.

مطالعه بیشتر  سقف شینگل آسفالتی

شینگل بهترین محصول برای اجرای سقف های ویلایی و سقف شیروانی چهار شیب است.

به دلیل داشتن دوامی بالا و آب بندی 100% استانداردی جهانی در بین کشورهای اروپایی دارد.

لازم به ذکر است در در سقف های ویلایی از محصولاتی مانند آندوویلا به کار برده می شود.

سقف چهارشیب شینگل

امروزه به علت پیشرفت های متداول صنعت علل الخصوص در حوزه پوشش بام ، همچنین تنوع در عرضه محصولات پوشش بام ، بیشتر از پوشش های نوین و جدید شینگل به کار گرفته میشود.

ویژگی این نوع شینگل ها ارزان قیمت تر بودن آنها نسبت به انواع دیگر است.

از خصوصیات خوب دیگر این شینگل ها میتوان از عایق بودن آنها که جلوه ای زیبا به همراه دارد و از قیر و سنگریزه های همرنگ خود تشکیل شده است اشاره کرد.

تخته های او بی اس جزئی از این شینگل هاست که نه تنها زیرسازی میکند بلکه مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند.

جهت خرید پوشش سقف شینگل و اطلاع از قیمت شینگل می توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر از هزینه نصب و اجرای شینگل، هزینه زیرسازی شینگل با مشاوران ما تماس بگیرید با ما در تماس باشید 09199555290

قیمت سقف شیروانی فرانسوی
قیمت سقف شیروانی فرانسوی
پیمایش به بالا
تماس مستقیم