انواع سقف شیروانی ویلا کدام است؟ سقف یکی از ارکان اصلی هر خانه به حساب می ‌آید که در زمان ساخت نیازمند توجه بسیار زیادی است.

متاسفانه امروزه استفاده از سقف های سنگینی که با چوب های بلوط ساخته می شوند گسترش پیدا کرده است این در حالی که در کشورهای پیشرفته از سقف های شیروانی استفاده می‌نمایند.

در این مطلب شما را با سقف شیروانی چیست و … آشنا می کنیم که بهترین مزیت آن سبک بودن است.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با مزایا و معایب سقف های شیروانی صحبت کنیم.

اگر هم قصد استفاده کردن از این سقف را دارید به شما پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را تا اتنها مطالعه فرمایید.

سقف شیروانی چیست؟

سقف شیروانی چیست؟

به نوعی از سقف گفته می شود که اگر از روبرو به آن نگاه شود شیب دارد حال این شیب میتواند دوطرفه ، یک طرفه و یا حتی چند طرفه باشد.

انواع سقف شیروانی ویلا می‌تواند کمی تند نیز باشد که کمترین آنها ۱۵ درجه شیب دارد و این مسئله یکی از موارد مهم در رابطه با سقف های شیروانی است.

در سقف های شیروانی یک فضای کوچک نیز در زیر سقف تعبیه می شود که در اصطلاح به آن زیر شیروانی نیز می گویند.

مورد مهم این است که باید توجه داشته باشید در هنگام خرید پوشش سقف شیروانی مصالح به کار برده شده و وزن سقف باید مورد تایید مهندسان و متخصصان در آن زمین قرار بگیرد.

همچنین بعد از ساخت باید سالیانه از درون و چه از بیرون مورد بررسی قرار گرفته که اگر دچار عیب و ایرادات شد خیلی سریع آنها را رفع کنید و از به وجود آمدن هزینه های سنگین پیشگیری کنید.

مطالعه بیشتر  مراحل اجرای سقف گنبدی شینگل

مدل های سقف شیروانی

  • سقف شیروانی گالوانیزه یک نوع از ورقه هایی با طرح سفال هستند که مورد اجرا قرار می گیرند که علاوه بر وزن سبکی که دارند جز سقف های شیروانی مدرن به حساب می‌آیند.
  • مورد بعدی سقف های سفالی می باشند، سفال قیمت بالایی دارد و به راحتی می شکند اما یک متریال خاص است که با استفاده از آن می توان به ساختمان های قدیمی جلوه ویژه داد که البته طرفداران خاص خود را دارند.
  • سقف های چوبی از دیگر انواع سقف شیروانی ویلا می باشند که به دلیل معایب و آسیب پذیر بودن آنها در برابر آتش سوزی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و دیگر محبوبیت سابق را ندارند، اما کماکان از چوب برای نمای ساختمان های قدیمی استفاده می‌شود.
  • سقف های کامپوزیتی نوع دیگری از سقف های شیروانی هستند که سقف آسفالتی و همان کامپوزیت نیز به آنها گفته می شود. این سقف ها در رنگ و مدل های مختلفی تولید می شوند و نسبت به سایر مدل ها هزینه ی کمتری هم در پی دارد و قابلیت نصب آنها بسیار آسان بوده که در نتیجه این مزایا بسیار پرکاربرد شده است و طرفداران بسیار زیادی را در سراسر دنیا پیدا کرده است.
  • سقف های آندولین از جمله سقف های مدرنی هستند که بسیار پرکاربرد می باشند. سقف آندولین مقاومت بالایی داشته که در نتیجه آن طول عمر بیشتری نیز خواهند داشت. به عبارتی این سقف ها انعطاف پذیری و رنگ پذیری بالایی داشته و در مقابل نفوذ آب مقاوم می باشند.
سقف شیروانی ویلا
سقف شیروانی ویلا

پوشش سقف شینگل

از پوشش شینگل بیشتر در ساخت ویلاها و نماهای آلاچیق و درب های ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود.

مطالعه بیشتر  ابعاد و ویژگی های سقف شیبدار شینگل

شینگل shingle یکی از بهترین و سبک ترین پوشش‌های سقف شیبدار با مزایای کاربردی فراوان می باشد.

ورق شينگل بیشتر در سقف شیروانی و سقف گنبدی ویلاها و یا آلاچیق، سردرب و پیشانی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

سقف شینگل آسفالتی از دو نوع دو لایه و تک لایه تولید می شود که در گذشته از کشور های مانند کانادا، ترکیه، بلژیک توسط وارد کنندگان پوشش سقف شیبدار وارد می شد.

ولی امروزه برند های خارجی فقط از کشور ترکیه برند btm و چوکوروا می باشد و به ندرت از کشور های دیگر برندهایی مانند GAF و BP وارد می شود.

این محصول خوشبختانه در حال حاضر توسط تولیدکننده ایرانی به صورت تک لایه لانه زنبوری، آجری و گوتیک تولید می شود.

از نظر کیفیت با مدل های خارجی برابری می کند و همچنین شینگل ایرانی از نظر قیمت بسیار مناسب تر و به صرفه می باشد.

مزایای استفاده از سقف شیروانی

استفاده از اینگونه سقف ها در مناطق سردسیر بیشتر می باشد زیرا باران و برف زیادی در طول سال ها در آنجا می بارد که سقف های شیروانی باعث می شود تا آب باران به راحتی از سقف ها سرازیر شوند و به سمت پایین بریزند.

در واقع در خانه هایی با سقف شیروانی مقاومت مصالح بالاتر بوده زیرا رطوبت کمتر وارد سازه خواهد شد. همچنین هزینه ی ساخت کمتر محاسبه شده همچنین در ساختمان های مسکونی و یا تجاری در کنار هزینه ی پایین ساخت و ساز به دلیل کم بودن تعداد ستون و تیر های به کار رفته شده در آنها وزن سازه و سقف نیز به نصف کاهش پیدا می‌کند و فشار کمتری به ساختمان وارد می شود.

مطالعه بیشتر  پوشش سقف گنبدی مدرن + کلبه و خانه گنبدی

ولی لازم به ذکر است سقف های شیروانی زیبایی چشم گیری داشته و از لحاظ زیبایی یک جلوه ی با شکوه و خاصی را به سازه ی شما خواهند داد.

سقف شیروانی ویلا
سقف شیروانی ویلا

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با هزینه نصب و اجرای سقف شیبدار شینگل، هزینه زیرسازی شینگل با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم ارائه شود.

خرید شینگل را از نمایندگان معتبر انجام دهید تا ضمن مقایسه و انتخاب از بین انواع شینگل ارائه شده، گارانتی معتبر دریافت نمایید.

با شماره ۰۹۱۹۹۵۵۵۲۹۰ تماس بگیرید.

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اینستاگرام : saghfeshibdar_com@

تلگرام : saghfeshibdar_com@

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا
تماس مستقیم