خسارت برف به سقف شیبدار

خسارت برف به سقف شیبدار شامل چه خسارت هایی می شود؟ اگر سقف شما چه مسطح باشد چه شیبدار از برف پوشانده شده و زیر برف مدفون بماند خطرات و صدمات زیادی را ممکن است به سازه و سقف شما وارد سازد.

بنابراین باید در جریان باشید برای پیشگیری و یا حتی مقابله با صدمات برف به سقف شیبدار به چه شکل رفتار کنید.

خسارت برف به سقف شیبدار
خسارت برف به سقف شیبدار

انواع آسیب برف به سقف

فروریختن

یک دانه برف وزنی معادل 0.02 گرم دارد، اما در شرایطی که هزاران عدد از این دانه ها کنار هم قرار بگیرند میتوانند برای سطح زیرین خد خطر ساز باشند.

معنی این جمله این است که وابسته به موقعیت مکانی که دارید میزان فشرده بودن لایه برف بیشتر از مقدار 5 سانت یک مشکل بسیار جدی است.

همچنین سقف هایی که مدت بسیار زیادی مورد تعمیر و بازرسی قرار نگرفته باشند در معرض خطر بیشتری هستند.

به منظور رفع این مشکل برف باید برداشته شود در غیر این صورت با گذشت زمان و با بارندگی های بیشتر ممکن است به وزن بار روی سقف اضافه شده و صدمات بیشتری را متحمل شوید.

همچنین در هنگام برداشتن برف از روی سقف باید در نظر داشته باشید که از ابزارآلات مناسب استفاده شود تا باعث ایجاد خط و خش و آسیب بیشتر به سقف نشوید.

انواع آسیب برف به سقف
انواع آسیب برف به سقف

اقدامات پیشگیرانه در ارتباط با فرو ریختن سقف

بهترین و مناسب ترین راه حل برای جلوگیری از ریزش سقف این است که قبل از شروع فصل زمستان با یک پیمانکار صحبت و مشورت کرده تا کارهایی که موجب ترمیم و مقاوم بودن سقف شما است را انجام دهد.

مطالعه بیشتر  مراقبت سقف شینگل

چنانچه هنوز سقفی نساخته و در حال آماده سازی آن هستید قبل از شروع اطلاع داشته باشید کدام سقف برای بارش برف و مناطق سردسیر مناسب تر است، در این صورت اگر در فصل زمستان با شرایط آب و هوایی بدی برخورد کردید، می دانید که بهترین و ایمن ترین راه را انتخاب کرده اید.

ذوب برف و ایجاد سد های یخ

چنانچه بر این باور هستید که با آب شدن برف بر روی سقف مشکل شما حل خواهد شد باید بگوییم خیر در این صورت شما می بایست نگران مشکل ذوب و یخ زدن مجدد باشید تا اتفاق نیوفتد.

همانطور که میدانید فصل های برفی سرد است و در حالت معمول می بایست خانه تان را گرم کنید، در این صورت هوای گرم به بالای سازه رفته و در نتیجه به سطح زیرین شینگل برخورد می کند.

 در این شرایط با گرم شدن و با گذشت زمان برف های روی سقف ذوب شده و به آرامی به سمت لبه ی سقف حرکت می کنند، وقتی به لبه های سرد سقف برخورد می کنند مجددا یخ می بندند.

و همین امر باعث ایجاد مشکلات دیگر خواهد شد.

در جهت رفع این مشکل باید در ابتدا برف را از روی سقف بردارید و در شرایطی که این امکان وجود ندارد، میتوانید از یک فن در اتاق زیر شیروانی استفاده کنید تا گرمای به وجود آمده را در کل سطح سقف پخش نماید.

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ذوب و یخ زدن متوالی

استفاده کردن از محافظ یخ و آب در لایه ی زیرین شینگل و یا بررسی مدام برای عایق بندی مناسب و دارا بودن تهویه در زیر شیروانی

مطالعه بیشتر  معایب سقف شیروانی

تشکیل شدن قندیل از خسارت برف به سقف شیبدار

چنانچه سقف شما دارای سد های یخی است احتمال بالایی وجود دارد که قندیل ها را در اطراف سقف ببینید، این قندیل ها با اینکه زیبا به نظر خواهند رسید ولی مشکلات زیادی را برای شما پیش خواهند آورد.

این قندیل ها می توانند ناودانی های شما را سنگین کنند و بشکنند.

همچنین به پوشش سقف سازه شما آسیب رسانده و حتی ممکن است بر سر افراد و حیوانات در حال عبور افتاده و صدمات جدی وارد کنند.

برای رفع این مشکل از پایین با استفاده از جارو و یا دسته ای بلند به شکل چنگک به آرامی و با احتیاط قندیل ها را بشکنید و اگر نمی توانید به بالای سقف رفته و برای شکستن اقدام کنید.

تشکیل شدن قندیل از خسارت برف به سقف شیبدار
تشکیل شدن قندیل از خسارت برف به سقف شیبدار

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب ناشی از قندیل

با استفاده از محافظ یخ می توانید از تشکیل یخ و قندیل جلوگیری کنید. نصب کابل های سقفی ذوب یخ و قندیل نیز می تواند یک راه حل مناسب باشد.

اقدامات پیشگیرانه دیگر

بهینه سازی کردن و عایق بودن سقف به اضافه ی داشتن تهویه برای اتاق زیر شیروانی به منظور جلوگیری از تشکیل تراکم اضافی برای این منظور راه حلی درست و مفید است.

خسارت برف چقدر قابل تعمیر است؟

در صورتی که سقف شما آسیب چندان زیادی ندیده باشد متخصصان می توانند سقف را تعمیر و ترمیم نمایند، ولی در صورت آسیب شدید مجبور خواهید شد کل سقف را تعویض نمایید

جهت اجرای شینگل و خرید و فروش شینگل با شماره ۰۹۱۹۹۵۵۵۲۹۰ تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر  تخته چوب مناسب برای سقف شیبدار

اینستاگرام : saghfeshibdar_com@

تلگرام : saghfeshibdar_com@

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس مستقیم