کاربرد سقف شیبدار

به طور کلی می‌توان گفت که سقف های شیبدار سقف های مختلفی هستند که برای ساختمان های در منطقه آب و هوایی متفاوت به کار گرفته می شود سقف های شیبدار در مقایسه با سقف های مسطح تفاوت های متعددی دارند.

عوامل آب و هوای مجلسی متعددی در انتخاب نوع سقف و پوشش آن تاثیرگذار هستند سقف شیروانی و شیب دار برخلاف سقف های صاف برای منزل با طرح های خاص و مسکونی در منطقه مختلف قابل استفاده از انواع سقف شیبدار و دلیل این که تنوع بسیار زیادی دارند و راحتی نصب می‌شود و هم زیبایی خیره کننده ای را برای ساختمان و سازه به وجود می آورند کاربرد دارند.

نوع متریال سقف های شیروانی در انواع پوشش آنها است و در ارزش و هزینه آنها تاثیرگذار می‌باشد بنابراین لیست قیمت سقف های شیروانی را در زمان خرید حتما ببینید و سپس با توجه به بودجه تا آنها را خریداری کنید.

سقف شیبدار به آنها در برخی از مواقع از سقف های شیروانی هم گفته می‌شود کاربرد های متعددی دارد نوع کاربردی این سبک به این نام معروف است از مهمترین نکات در زمان استفاده از سقف شیبدار برای ساختمان ها و وضعیت آب و هوایی آن منطقه است.

سقف شیروانی و انواع سقف شیبدار در بهینه سازی مصرف انرژی و کم کردن مصرف بی رویه انرژی تاثیرات مثبت دارد.

بر اساس شکل هایی که در رابطه با سقف های شیبدار نسبت به سقف های گنبدی شکل و منحنی شده است این است که می‌تواند بهترین عایق نگهدارنده انرژی باشند.

در واقع انواع سقف شیبدار به دلیل داشتن تنوع زیاد صرفه جویی در زمان نصب آسان هدر رفتن مصالح کم در ساختمان امنیت بالا در برابر آتش سوزی وزن کم سازگاری با شرایط اقلیمی ظاهر زیبا و دوام مناسب به بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و برای ساختمان های مسکونی و ویلایی کاربرد فراوانی دارد.

دلیل استفاده از سقف شیبدار

برای ساخت سقف مسکونی و تجاری در منطقه آب و هوایی بارانی بیشتر از سقف های شیروانی استفاده می‌کنند به این دلیل است که از تجمع آب باران در یک قسمت سقف جلوگیری می کند و به وسیله زیرساخت آن آسیبی وارد نمی کند سبک است و انواع سقف های شیبدار و شیروانی برای مناظر تجاری و مسکونی می‌تواند ویژگی مناسب به فردی را برای معرفی شان داشته باشد.

مطالعه بیشتر  عایق بودن سقف شیبدار
سقف شینگل
سقف شینگل

سقف شیبدار شینگل چیست؟

قبل از معرفی انواع سقف های شیب دار بهتر است آشنایی نسبی با یکی از محبوب ترین و معروف ترین سقف های شیبدار و داشته باشید تنوع بالا در طرح و رنگ سقف های شیبدار آسفالتی باعث شده است که بسیار مورد اهمیت قرار بگیرد و ارزش سازه را بالا ببرند نصب سریع و بدون دردسر این سقف و باعث شده است که ارزش اقتصادی آن ها را بالا ببرد و ماندگاری خیلی زیادی دارد و این سقف ها بسیار سبک هستند.

همین دلیل سازه و سنگین می کنند سقف های شیبدار شینگل که از جنس آسفالت هستند طول عمر خیلی زیادی دارند و برای هر آب و هوای قابل استفاده هستند.

در منطق جغرافیایی متعدد قابل استفاده است. از دیگر مزایای که برای سقف های شینگل در نظر گرفته می‌شود سهولت و سرعت اجرا سبکی سقف آنها است.

معرفی انواع سقف شیبدار

انواع سقف شیبدار برای ساختمان های مختلف است بر اساس طراحی و مصالح آنها به کار گرفته می شود تفاوت متریال سقف های شیروانی و نحوه اجرای آنها از مهمترین دلیل دسته بندی سقف های شیبدار شده است.

سقف شیروانی مدرن

انواع سقف شیروانی مدرن با تکنیک های به روز در دکور دکوراسیون های خارجی و داخلی ساختمان ها به راحت هماهنگ می‌شود و بسیاری از ساختمان های ویلایی که حالت مدرن دارند از این سقف ها استفاده می کنند.

شیب دار فلزی

سقف شیبدار فلزی در برابر شرایط متفاوت آب و هوای مقاوم است بسیار سبک می باشد قابلیت نصب راحت را دارند و این و سقف از جنس آلومینیوم روی و استیل هستند.

قابلیت بازیافت را دارند از معایب کاربرد سقف های شیبدار فلزی تغییر شکل ظاهری در گذر زمان است که حالت زنگ‌زدگی به خود می‌گیرند ولی کاربرد بسیار زیادی دارند اما تنوع مدل و ظاهر کمان ها باعث شده است یا نه محبوبیتشان به اندازه سقف شینگل نباشند.

مطالعه بیشتر  تعویض قسمتی از سقف شیبدار

سقف شیبدار تکبر

این که سقف تنها یک شیب دارد و پانل شیبداری که به یک دیواره بلند وصل می شود آن را می تواند به سقف شیروانی که از وسط به دو زاویه ۴۵ درجه تقسیم بندی شده است شباهت بدهد.

این سقف بیش تر برای  آلونک و تراس ها قابل استفاده هستند از مزایای سقف های تک بر می توان به راحتی نصب آنها و اینکه به مواد و مصالح کمی نیاز دارند اشاره کرد همچنین باعث می شود برف و باران خیلی راحت از روی آنها سرازیر شود.

در نهایت زیبایی ظاهری آنها بسیار خیره کننده است که استفاده از این نوع سقف های شیبدار این است که غیر کاربردی برای مناطق مختلف است و فقط در برخی از جاهایی میتوان استفاده کرد مناطق طوفان خیز هستند نمی توانند از این سقف ها استفاده کنند.

سقف شیبدار چهار بر

سقف شیبدار که با عنوان سقف و فرانسوی هم از آن یاد می کند دارای ۴ پانل است از به هم پیوستن شانس‌های باشی و ملایم به وجود می آید از مزایای کاربردی این سقف ها استفاده از فضای زیاد زیر سقف عنوان زیر شیروانی است و امکان گسترش ساختمان در آینده را دارا می باشد.

اما این سقف ها در برابر بارش های سنگین و آسیب پذیر هستند به همین دلیل در مناطقی که کوهستانی هستند کمتر از آنها استفاده می شود.

سقف شیب دار چند برابر

طول ذره های تشکیل دهنده این سقف یکسان است و در تمامی دنیا از آن استفاده می کنند این بخش در قسمت‌های بالایی ساختمان به هم وصل می شود و تاج سقف را شکل می‌دهند.

از مزایای کاربردی سقف های شیبدار چند برابر می توان به مقاومت بالای شان نسبت به دیگر شیروانی ها و صفحه شیبدار اشاره کرد سقف شیبدار متقاطع ساده از مدل های این نوع شیروانی هستند.

مطالعه بیشتر  پوشش سقف گنبدی مدرن + کلبه و خانه گنبدی

سقف شیبدار چوبی

این نوع از سقف ها یادآور اولین کاربرد در ساختمان های متفاوت است در گذشته با دلیل در دسترس بودن مصالح کوهی بیشتر از این سقف استفاده می کردند.

اما امروزه روش های چوبی جایگزین مصالح مقاوم در برابر آتش و حوادث شده اند که کاربردهای آنها را بیشتر کرده است.

سقف شیبدار چوبی زیبایی و فضای نوستالژیک را زیبا می‌کند اما به مرور زمان دچار تغییراتی در شکل آن می‌شود و مقاومت پایین در برابر تغییرات آب و هوایی دارد.

سقف شیبدار سنگی

استفاده از رنگ های متفاوت در سقف های شیبدار سنگی باعث شده است که این سنگ ها بسیار مورد استقبال قرار بگیرند مقاومت بالایی دارند در برابر آتش سوزی و تغییرات آب و هوایی و بسیار مقاوم اند.

اما به نسبت دیگر شیروانی ها و سطوح شیب دار هزینه بالایی را باید برای نصب و خرید آ نها پرداخت کنید.

سقف شیب دار تایل

این نوع سقف شیبدار از سفال و کاشی ساخته شده است و  اصالت در آن بی نظیر است به همین دلیل جز معماری های خاص برای مناطق خاص به حساب می‌آید.

نیاز به نصب تخصصی دارد زیرا بسیار شکننده و حساس است و مصالح این نوع سقف و معمولاً هزینه بر هستند.

سقف شیبدار ترکیبی

برای معرفی سقف و پوشش های جدید شیبدار و انواع پلاستیکی لاستیکی و پلیمری وجود دارد.

این مدل حالت ترکیبی دارد و معمولا سبک است و اجرای راحت دارد و همین امر باعث شده است تنوع رنگ و طرح آن را زیاد کند و طرفداران زیادی جذب این نوع سقف می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با هزینه نصب و اجرای سقف نیم دایره یا گنبدی شکل و هزینه زیرسازی با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم ارائه شود.

جهت اجرای شینگل و خرید و فروش شینگل با شماره ۰۹۱۹۹۵۵۵۲۹۰ تماس بگیرید.

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اینستاگرام : saghfeshibdar_com@

تلگرام : saghfeshibdar_com@

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا
تماس مستقیم